Stockholm, bildbomb.

    Tillbaka efter två riktigt roliga dagar i Stockholm med Jonna, Annlinn och Ellinor. Det blev mycket gående på stan och i butikerna, åkte tunnelbana och åt god mat. Vi hade allvarligt inte klarat oss utan Jonna och hennes iPhone, den hjälpte oss att hitta.
 
    Båda de två dagarna så gick vi på stan, och båda dagarna var det en specifik butik som vi ville hitta till. Första dagen var det One Direction-butiken som hade öppnat i Mood-gallerian. Jag är väl inte direkt ett stort fan av One Direction, men några av oss är det.
    Inne i butiken fanns det en vägg där man kunde skriva sitt namn, och det gjorde vi såklart!
 
 
    Efter One Direction-butiken så åt vi lunch på McDonald's och sen blev det shopping. Vi letade upp Urban Outfitters och sen blev det affärerna kring drottninggatan. Mitt första fynd var inne på Ohio där jag köpte ett assnyggt "BOY-linne", antagligen en kopia av det riktiga märket, men en väldigt bra en.
 
    När klockan närmade sig 5 så begav vi oss tillbaka till centralen, hämtade baggaget som vi låst in och tog tunnelbanan till Jonnas moster där vi skulle bo. En riktigt fin lägenhet hade hon. Vi började med att göra oss hemmastadda och sedan gick vi en bit på södermalm i jakt på något bra middagsställe. Annlinn och Ellinor bestämde sig för att prova på indiskt och jag och Jonna nöjde pss med pizza. Men gott var det!
    Vi la oss tidigt den här kvällen, men det var lika bar det, då var vi pigga och glada på morgonen.
 
    Vid halv 12 nästa dag så var allt färdigpackat och klart, och vi åkte till centralen för ännu lite mer shopping. Vi började denna dag med att först leta upp en speciell godisaffäär...
 
     .. USA-godis!
 
    Här fanns det massor av godis som man har hört talas om i filmer och serier. Det fanns till exempel Willy Wonka-godis och godis från Harry Potter, såsom chokladgrodor. Jonna gick verkligen lös i denna affär, jag nöjde mig med att köpa en dricka som såg smaskens ut och Twizzlers som ni säkert har hört talas om. Röda skruvade remmar.
 
    Sedan så fortsatte vi att gå i affärer.
 
 
    När klockan var runt 3 så var det det dags att ta någonting att äta innan vi skulle ta bussen hem igen klockan 17.00. Vi åt på Wayne's Coffee, jag har faktiskt aldrig ätit där förut. Vi åt god mat, jag åt Ciabata med mozarella, Ellinor och Jonna åt någonting som jag varken kan stava eller uttala, och Annlinn åt paj.
    Haha, vi hann också jämföra Annlinn med en chai-latte. Jonna är duktig på sånt där, haha.
 
    På bussen hem så knaprade vi på gratis-prover av morötter som vi fått på centralen och allt som vi köpt på USA-godis.
 
Canon eos 600d, Canon EF 50mm f/1,8.
 
Min Snapple med smak av mango, jättegod, och Twizzlers! Mums!
Den här Stockholmsresan var sjukt kul och borde göras om!

Kommentarer
Postat av: Alice - bilderbyalice

åhh vad nice bild! riktigt cool den dära väggen!

2013-03-07 @ 11:47:49
URL: http://bilderbyalice.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0