Transformation: City Life

    Har tänkt lägga ut detta i evigheter nu men jag har hela tiden glömt bort det. När jag gjorde målningen "City Life" till bildundervisningen för ett tag sen, så gick ju den processen väldigt fort. Jag jobbade på den i endast två dagar, och det blev inte direkt några work in progress-bilder. Så jag tänkte att ni kanske ville se hur jag gick tillväga när jag gjorde den. Knäppte inte så många bilder under tiden, men här är några i alla fall.
 
 
Jag visste att jag ville använda mycket färger, så jag målade först ett grundlager med en hel del färger som jag skulle låta vara synligt här och där när tavlan var klar.
 
 
Skissade sedan upp husen med en vit pastellpenna och började måla. Som sagt så ville jag inte måla över grunden helt.
 
 
Och så har vi det färdiga resultatet:
 

Kommentarer
Postat av: Rosanna K

HOLY SHIT!! ♥

2013-10-22 @ 10:34:44
URL: http://violent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0