Intensive days

    Aaaahhh, nu är vi lediga! Det har vi varit sedan klockan 4 faktiskt. Jobbdagen avslutades inne i lunchrummet med en cheesecake i sällskap av Leo och Paqui. De senaste tre dagarna har det varit väldigt mycket jobb. I lördags och igår så jobbade jag och Theres till klockan 1 på natten. De där 40 och 70 gästerna som jag skrev om tidigare var i samband med en födelsedag som firades här och ett bröllop. 
    Under en lång tid på både fredag och lördagskvällen så stod jag själv med all disk som först skulle torkas av och sedan in i diskmaskinen som max tar 20 tallrikar. Jag säger då det, och trerättersmiddag var det också. Kan ni förstå hur många tallrikar det blev? Och så en massa kastruller och stekpannor på det. Jag är slutkörd. 
 
    Idag så har jag inte varit i köket så jättemycket, utan uppe på hotellet. Varit i cafeterian, moppat golv, burit tillbaka tavlor som tidigare flyttats till kapellet, bäddat sängar och en massa annat. Miljön inne på hotellet är ganska så annorlunda från huset där jag och Theres bor. Lika fint, men kanske lite mer modert. Här är ingången och två bilder från korridorerna:
 
 
    Det var en ganska stor grupp som åt lunch idag också, 18 stycken tror jag, så jag var i köket ett tag och hjälpte till med disk. Men nu är jag ska glad att inte behöva jobba på två dagar. Vi får se vad vi hittar på. Hittills har jag jag under dessa tre timmar suttit och läst, druckit cola, tagit en mjukglass ute i solen och suttit vid datorn (obviuosly).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0