Cadiz

Efter att ha spenderat över 6 timmar totalt på vägarna under dessa två dagar, så var nog jag och Theres väldigt lyckliga över att få komma tillbaka till Castillo de Castellar. Under tiden i Cadiz har vi haft det bra i alla fall. Vi träffade Fanny, Emelie och Markus som vi känner och som befinner sig på andra hotel här i Andalucien.

När vi började närma oss Cadiz i måndags var det så himla vackert, och sjukt varmt märkte vi när vi klev av.

 
När vi först kom till Cadiz så tog vi oss till Casa Caracol (vandrarhemmet där vi skulle bo, som faktiskt på svenska heter "snigelhuset", lustigt) där vi blev bemötna av två unga män utan tröja, haha, mycket trevligt. Stället verkade väldigt causal. Sedan begav vi oss till stranden tillsammans med två tjejer från Hudiksvall. På stranden skulle vi träffa Fanny, Emelie och Markus. När Theres ringde Fanny när vi kommit till den fullsmockade stranden så hade tydligen Fanny lite panik. Både Markus och Emelie hade svimmat och låg i sjukstugan. Herregud vad läskigt att vara med om. Jag har klarat mig väldigt bra med tanke på att jag kanske borde dricka mer vatten än vad jag gör.

Vi låg på stranden ett tag och sen satte vi oss i resturangen med Emelie, Fanny, Markus och Dennis.

 
På kvällen så gick vi runt bland gatorna och åt på en restaurang, göttis. Nästa dag så skulle jag och Theres ta bussen hem klockan 2, så vi gick i affärer tills det var dags att dra till bussen. I affärerna var det väldigt mycket färgglada kläder, det är nog lite mode här i spanien. Kläderna kanske inte riktigt var i min smak, men man kunde hitta fina saker lite här och där. Jag storshoppade inte eller så, men en kjol och en tröja hittade jag.
 
 
På tillbakavägen med buss så skulle vi få byta buss i Algeciras, precis som när vi åkte dagen innan, och vi hade blivit tillsagda att det fanns en buss därifrån klockan 5, men det fanns det inte. Dessutom så ville inte våra mobiler sammarbeta, så vi kunde inte ringa någon. Det slutade med att vi fick ta en taxi och pröjsa 25 euro för att komma till Castellar igen. Vi var så trötta och verkligen inte på humör. Men tillbaka i Castellar så gick vi till poolen, Theres la sig för att sola och jag gick in och satt mig i resturangen och köpte en fet flaska med vatten. Vi blev upphämtade av Belén halv 8 och uppe på hotellet fick vi en rejäl middag och efterrätt (vi tror Belén försökte muta oss litegranna, med tanke på att hon sagt fel angående busstiderna, haha).

Nu ska jag snart börja jobba igen, klockan 17.00, antagligen i cafeterian. Utvilad har jag nu blivit i alla fall. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0