Five Inch Raspberry

    Detta är vad jag jobbade med under Bildlektionerna några veckor tillbaka. Vi fick i uppgift att i lera skapa en valfri förstorad frukt. Valde mitt absoluta favoritbär, hallon såklart, finns inget godare! Så ganska många lektioner spenderades till att rulla små bollar, dela dom på mitten, gröpa ur dom, och sedan sätta ihop dom till ett hallon. Men det gick ju bra! Ingenting exploderade i ugnen. Bladet på toppen fick jag göra separat så att det skulle gå att glasera. Därför blev det som en skål/burk! Hoppas det ger mig lite plus i kanten!
 
 
 
    Bilderna är tagna på skolan med en Canon eos 1000d. Bordet som hallonet stod på såg så otroligt tråkig ut i färg, så det fick bli i svartvitt. Ni får se den i färg när jag har den här hemma!

Kommentarer
Postat av: emma

Fränt! vad går du för linje?:)

2013-12-14 @ 21:10:39
URL: http://forskalle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0