18 kladdkakor senare

Våra handledare på Sommarentreprenörena tyckte att det var dags för en liten tävling igår. Vi fick dela in oss i grupper och varje grupp fick varsin 100-lapp. Med denna 100-lapp skulle vi försöka tjäna in så mycket pengar som möjligt. Tävlingen pågår till imorgon kl. 08.00. Jag och tre andra tjejer fick idén att ringa runt lite till personalen på olika företag och frågade om de var intresserade av att köpa kladdkaka till fikapausen på arbetsplatsen.
 
Vi började med att köpa lite ingredienser och bakade igår, och levererade sedan till några företag idag på morgonen. Efteråt så använde vi lite av pengarna till att köpa mer ingredienser och fick 10 beställningar till. 18 kladdkakor senare så har vi ett bra startkapital i vårat företag som vi ska ha under sommaren.
 
Tänk hur det kan gå! Vi var inte alls positiva till idén igår men idag flöt det på som bara den!
 

Kommentarer
Postat av: Jolie

Hej! Jag såg att du gillade FLATFORM skorna som Kenza skrev om i sin blogg. Jag såg precis att www.JFR.se har fått in över 15 olika modeller, så kika in där. Jag ska själv köpa ett par vita flatforms nu! :) Kramar

2012-06-28 @ 19:40:59
URL: http://www.JFR.se
Postat av: Moaaaa

hej, va fin blogg du hade! haha. allt bra me dig? :)

2012-06-28 @ 22:37:44
URL: http://moaemilssons.blogg.se
Postat av: sofie

Är också med i sommarlovsentreprenörerna i år :D Vad jobbar du med? :D kram

ps, du tar grymt fina bilder! :D

2012-07-01 @ 16:53:14
URL: http://shaakeit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0