True Detective

    Ni vet ju hur mycket jag älskar att skriva om serier, så nu tänkte jag ta och tipsa om en! "True Detective" är en väldigt annorlunda kriminalserie som startade i Januari detta år. Huvudrollerna spelas av Woody Harrelson och Matthew Mcconaughey och de är helt fantastiska i rollerna som Marty Hart och Rust Chole. 
 
 
    Utan att avslöja för mycket, så är Rust och Marty ute efter en väldigt ovanlig mördare. I första avnittet får vi se mördarens "första" offer, men Rust är övertygad om att detta är en seriemördare som hållit på länge. Serien utspelar sig mestadels under år 1995 men både Rust och Marty befinner sig i år 2012 där de blir förhörda om den här utredningen som utspelade sig 17 år tidigare. Vi får alltså se det som dem återberättar.
 
 
 
 
 
    Man blir som trollbunden av den här serien från första början. Jag fastnade för karaktärerna på en gång, speciellt Rust Chole som är ett stort mysterium. Serien är oerhört välgjord. Tempot är ganska sakta, vilket jag tycker bara är postivt. Det finns så mycket annat som skapar spänning. Alla obesvarade frågor keeps you on edge. Varför sitter Rust och Marty och blir förhörda år 2012 till exempel? 
 
    Jag har nu sett alla sju avsnitt som släppts, och på söndag kommer sista avsnittet! Om jag har förstått rätt så kommer det att vara nya karaktärer och ett nytt fall varje säsong... lite sorgligt, jag är inte redo att släppa taget om Rust Chole!!
 
Om du är galen i kriminalserier, är TRUE DETECTIVE ett måste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0