Tuesday and Wednesday

Det verkar som att dagarna bara flyger iväg här i Castellar. Inte kan det vara fredag idag? På tisdag och onsdag den här veckan så har jag och Theres varit lediga. På tisdagen så var vi och såg cermonin då 9:orna på en skola hade skolavslutning. Vi var där med Belén som hade ett syskonbarn (som faktiskt är halvnorsk, vi träffade hans mamma tidigare och hon är från Norge) som gick ut nian. Spanjorer vet hur man festar kan jag tillägga. Jag märkte också en trend bland tjejerna som gick ut nian. Kort, tight och högklackat var modet.

På onsdagen så åkte vi återigen iväg på en liten tripp med Belén. Först stannade vi vid poolen i Nya Castellar och solade lite, och sen åkte vi till stranden. Samma strand som vi cyklade till förra veckan. Men nu hade vi i alla fall tid att ligga och sola. Jag fick däremot en aning för mycket sol och ser nu ut som en tillagad kräfta.

 
Efter att vi varit på stranden så åkte vi till ännu en pool, men det var någon privat pool så det var inte alls mycket folk. Vi satt där i gräset med Belén och hennes småpojkar, Manuel och Javier, och spelade UNO. Haha. 
 
 
Innan vi for tillbaka till Castillo de Castellar så åkte vi äntligen till en mataffär! LIDL av alla ställen! Där köpte vi bland annat chips, choklad och bröd. Nu svälter vi inte ihjäl på kvällen. Påväg upp till hotellet så stannade vi på en utskiksplats där vi kunde se upp till hotellet. Ska visa bilder därifrån alldeles snart!
 
Vi är nu tillbaka på jobbet igen, och min vecka i köket har börjat. Idag så ska en grupp på ungefär 40 personer komma och äta och imorgon 70 personer. Så jag började mina två dagar i köket med att skala en jäkla massa potatis. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0