Bowling och shopping i Gävle

Idag så åkte hela skolan (i fyra bussar) till Gävle. Vi hade fått välja en aktivitet som skulle hålla på ungefär halva tiden. Jag och tjejerna valde bowling. Jag har ju tävlat i bowling förut men idag var första gången som jag bowlade på lite mer än två år.

Bussen från skolan gick 07.45 från skolan, det var väldigt drygt i bussen. Man fick antingen sova eller roa sig på något sett. Min kamera tillhör kategorin "roa sig":


Mina söta flickor.

Vi var framme vid bowlinghallen klockan 10 och vi bowlade till 12. Vi skulle vara fyra stycken på banan så Ahmed spelade med oss, det drog väl ner stämmningen lite. Menmen, man fick bara göra det bästa av det. Jag är van att spela med mitt egna klot, så det var lite konstigt att spela med ett hallklot. Man fick liksom koppla om hjärnan, för att hallkloten inte skruvar så som jag är van vid. Men såklart glömde jag ju bort det hela tiden, så det blev att ibland gick det bra och ibland skit. Men det var kul att bowla.

Sen så vart det shopping i nästan 3 timmar. Men först så gick vi till Mc´Donalds för att Sara och Carro var hungriga, men jag var inte speciellt hungrig så jag köpte inget. Vi satt uppe på övervåningen och hade fin utsikt.


Ser ni att jag fick med två fåglar på den här bilden? Under det orangegula taket och vid blommorna på marken.

Vi gick runt på lite affärer och kom ut med kassar här och där. Jag fyndade en jeansjacka på Cubus och Sara köpte bland annat en ursnygg klocka på Ur&Penn. Innan bussen skulle ta oss hem så gick vi in på Ica, men det var hur dyrt som helst. Tänk att jag betalade 40 kr för en ramlösa och en Maltesers (liten) påse!



I väntan på att bussen skulle åka så satt vi och stekte i solen, eller Sara iaf. Jag tvingade med Carro att följa med mig och hitta en toalett. Tillbakavägen gick fortare, alla var en aning piggare också än när klockan var 8.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0