countdown

    Jag är så taggad! I Torsdags på spanska lektionen så hade vi möte om den kommande utlandspraktiken i Spanien i sommar! Dessutom så har jag en London-resa med klassen att se fram emot också!
 
 
    Den 27:e Maj bär det av till London och jag längtar! Självklart är jag lite nervös inför vissa saker, till exempel inför att flyga, någonting som jag aldrig har gjort (om man inte räknar med att jag flög när jag var typ 1,5 år). Men tanken på allt roligt man kommer vara med om väger ju upp allt något otroligt! Vi är där i tre dagar och under den titden ska vi hinna med shopping, ett museum (haha, för det är ju en "studieresa" och något mer. Vi kommer bo på CLINK 78 Youth Hostal, som ser riktigt fint ut.
    Jag hoppas att vi hinner med att gå på rundvandring på BBC studios! Skulle vara coolt!
 
 
    Sedan den 16.e Juni, endast lite mer än två veckor efter att jag kommit hem från London, så åker jag och Theres till Malaga i Spanien för utlandspraktik! Eller, det är inte riktigt säkert var vi ska vara än. Men vi landar med flyget i Malaga och sedan så ska vi bli skjutsade till våran praktikplats som kan ligga några kilometer eller någon mil utanför Malaga. Men oavsett var vi kommer att hamna så kommer det nog att bli toppen och hur vackert som helst.
 
    En hel månad kommer vi vara i spanien! Sjukt! Antagligen kommer vi jobba och bo på ett hotell, och det kommer bli så kul! Undrar hur många gånger per dag jag kommer säga något galet till någon spanjor och bli skrattad åt? Haha. Hoppas de har lite förståelse för att ens språk inte är perfekt. Det viktigaste är ju att man försöker. Viktor som var på mötet i torsdags är den som kommer finnas i Spanien och hjälpa till om det uppstår något problem, och det var han som sa att spanjorerna verkligen uppskattar när man pratar och försöker. Hur galet det än kan bli.
 
    Jag känner hur det här datumen närmar sig, och det börjar verkligen pirra i magen. Jag som inte varit utomlands sedan jag var 8 år... och då var jag i Finland.... haha, kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0