city life, painting.

    Ojojoj, nu sov jag alldeles förlänge. Attans. 
 
    Tänkte i alla fall visa målningen som jag jobbade med i torsdags. Den är väldigt annorlunda från vad jag brukar göra, men jag måste säga att det var sjukt kul att måla den. Allt gick så fort och jag kunde vara väldigt kreativ med färgerna. Jag behövde inte spendera 10 minuter för att få till en viss färg eller något sådant, det var bara att blanda som jag ville. 
 
Akrylfärger på duk, 50x40 cm.
 
    Som sagt så har jag gjort den här tavlan till Bild och Form. Tanken var att vi skulle göra en expressionistisk bild på valfritt sätt. Jag målade då någonting på duk, som jag hoppades skulle utstråla lite storstadsliv. Ni får gärna skriva vad ni får för känsla när ni ser målningen. 

Kommentarer
Postat av: marina

Oj vad fin den är!

2013-04-07 @ 12:24:19
URL: http://marinapalme.blogg.se
Postat av: LIZA CH

Vad duktig du är!

2013-04-07 @ 18:17:30
URL: http://lizach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0