little me on the radio?

    Börjar få lite ångest över en grej, jag ska prata på radion om en vecka! Bara jag tänker på det så får jag hjärtklappning alltså. Hur nervös kommer jag inte vara nästa tisdag när jag väl sitter vid micken?
    Varför ska jag prata på radion då? Jo, såhär är det. På engelskan det här året så har vi en lärarassistent från Polen, Bernadetta, och hon har ett eget radioprogram på Radio Ljusdal där hon pratar om t.ex. hennes första intryck utav Sverige och en hel del annat. För ett tag sen så skrev vi en "crime story" på engelskan, och Bernadetta läste dom och frågade några i klassen om vi ville komma och läsa upp våran berättelse på hennes halloween-inspirerade radioprogram den 6:e november. Jag blev tillfrågad... och, ja, jag är alltför artig för att säga nej. Trots att jag antagligen kommer att vara hur nervös som helst!
 
    Det tar säkert runt 8-10 minuter för mig att läsa min historia, och så är det ju på engelska också! Jag kommer vara sjukt skakig på rösten. Någon som har pratat på radio förut? Något tips?
 

Kommentarer
Postat av: vera

jätte fin blogg!:D
gå gärna in på min och kolla jag skriver vad jag tycker exakt lämna gärna en kommentar och säg vad du tycker och känner och visa gärna min blogg för dina vänner:)

2012-10-31 @ 09:39:47
URL: http://meblog.blogg.se
Postat av: steffi

Åh, ditt hår är jätte fint! Vill ha de :(

2012-10-31 @ 13:56:44
URL: http://stavii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0