Bildbomb från Gröntjärn

    De två dagarna i Gröntjärn, måndag-tisdag, var väl både kul och jobbig. Under dagen på måndagen så var det mycket som skulle göras. Jag, Annlinn och Theres letade insekter, tittade på växter och drog sedan ut på Sjöstrå-långtjärn (tror jag den hette) i en gummibåt. Vi fumlade runt där på 20 meters djup ett bra tag. Vi tog en massa vatten- och planktonprover, men det var ganska så roligt.
    Senare på kvällen mådde jag inte så himla bra. Hade jätteont i magen ett par timmar, antagligen för att jag hade ätit för lite under dagen. När klockan närmade sig halv tolv på kvällen så hade vi nattorientering, inte så kul i mörkret. Jag gav till slut upp och jag och Theres drog tillbaka till tälten. Natten var hemsk. Vi alla i tältet frös arslet av oss. Det var runt 0 grader på natten.

Några bilder från måndagen, och den sista från tisdagen:



På tisdagen så gick vi upp runt halv 9, och gick sedan över en halv mil till Gladbäcken (sista bilden). Sedan så åkte vi till skolan och packade upp en massa grejor. Gud va trött jag var när jag kom hem den dagen.
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0