Terminslöften

   Imorgon är det första dagen i skolan, nu är jag ingen fjuttig etta längre på natur, nu går man andra året och det är dags för mig att skärpa till mig! Inte direkt med betygen, men sättet som jag hanterade allting förra året gjorde att jag inte alls mådde bra en väldigt lång tid. Jag hade aldrig tid att göra det jag vill, när jag hade tid, var jag för trött för att ens maka arslet ur soffan... Därför har jag nu satt upp en egen liten lista för mig själv som jag hoppas att jag kommer följa och som jag nu delar med er.
 
Canon eos 600d, ef 50mm f/1,8.
 
   1. Först av allt, på morgonen ska jag äta en rejäl frukost,  ska se till att mamma har köpt något gott som man kan se fram emot på morgon. Så att det inte blir någon tråkig ostmacka som man måste klämma i sig mot sin vilja. Förhoppningsvis ska jag då bli piggare under dagen.
 
   2. När jag har ett arbete att lämna in eller bara en liten läxa, så ska jag ta tag i det så fort som möjligt. Anledningen till att jag inte har lust att göra någonting (typ som att rita och måla) är för att jag tänker på hur mycket det är jag skjuter upp och som jag måste ta itu med i sista minuten. Att göra klart skolarbetena i god tid kommer nog att göra mig mer motiverad till det kreativa. En positiv sak inför det nya året är att jag kommer ha Bildundervisning på schemat! Det kommer nog dra ner stressnivån en smula. (yeey!)
 
   3. Jag ska försöka vara mer social, ibland kan jag vara i min egen lilla bubbla. En sak jag har märkt är att jag vid många tillfällen har jag det lättare att samarbete, prata och vara mig själv med människor jag inte känner så väl. Till ex. nu i somras. Jag startade ett företag i några veckor med tre tjejer som jag inte alls kände. Ändå hade vi väldigt kul tillsammans och jag kände att jag kunde vara mig själv fullt ut. Det är konstigt.... Ibland är det som att jag inte kan säga det jag vill kring kompisar.
I alla fall, poängen med den här punkten. Jag ska anstränga mig mer för att vara lite extra glad och pratsam.
 
   Tre punkter, tre mål. Kanske inte så mycket. Men det kommer kräva mycket av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0