MOVIES

   Jag har tittat på en väldig massa filmer under de senaste två veckorna, men ändå är det bara dessa fem som jag kommer ihåg just nu (av dom som jag såg första gången de vill säga). Hoppas ni får lite rolig läsning!
 
 
   THOR
  
   Har hört många som har pratat gott om den här filmen så jag tänkte att den var värd att se. Thor är ju en gud som tillsammans med en massa andra gudar, bor i Asgård. Dessvärre tas Thors krafter ifrån honom och hans skickas till jorden som en vanlig människa. En ganska så tragisk historia om man tänker efter, men den är gjord på ett roligt sätt. Det är ju alltid kul när sådana personer som inte passar in "försöker" anpassa sig. Bästa delen var klart när han stormade in i en djuraffär och ropade: "I NEED A HORSE!".
   Lite komedi livade alltså upp den här filmen, också lite action, men allting gick alltför fort. När en snygg austalienare såsom Chris Hemsworth är i bild kan de väl göra filmen lite längre? Eller hur? Jag är inte riktigt rätt person att döma en sådan här genre, men det är en sevärdig film! Slutet var sådär, tror det ska komma en uppföljare så det kanske är därför.
 
 
   50/50
  
   En superhärlig film alltså! Joseph Gordon-Levitt imponerar verkligen i sin roll, börjar tycka om han mer och mer. Han spelar den 27-årige Adam som får reda på att han cancer och hans liv vänds upp och ner. Seth Rogen (Kyle) bidrar med mycket roligt till filmen också. Den här kallas tydligen "feelgood-film", och faktiskt var jag glad efter jag sett den. Den var oscar-nominerad (kanske vann någonting också?) och 50/50 levde upp till det. Några kanske skulle säga att den är lite förutsägbar, men allvarligt så finns det väl bara ett bra slut på en sådan här film?
   Med många klockrena scener och bra skådespeleri så får denna film en åtta utav mig!
 
 
 
   WATER FOR ELEPHANTS
 
   Jag har velat se den här filmen jättelänge. Det var roligt att se Robert Pattinsson i någonting annat än Twilight för en gång skull och jag tycker han gjorde ett bra jobb. Lite komiskt att han heter Jacob här. Intressant handling, kan inte komma på någon film som liknar den speciellt mycket, stort plus! Älskar känslan i filmen, cirkusen och att allt är så gammeldags.
   Filmen hade mycket av allt. Kärlek, drama och så var den lite sorglig också. Jacob är tvungen hoppa av sin vetrinärutbildning när hans föräldrar dör och han lyckas få jobb som djurskötare på en cirkus där han det börjar hända saker mellan han och direktörens fru. Dock är kärlekshistorian lite klyschig, men som helhet, en bra film!
 
 
   X-MEN: FIRST CLASS
 
   Återigen, det här är inte den typ av film som jag brukar titta på, men den första X-Men-filmen är helt okej så tänkte att den här kanske kan vara bra. I den här filmen får man se hur allting började och man får mer förståelse för karaktärerna. Vet inte riktigt att vad jag ska säga mer. Bättre humor i den här filmen än i de tidigare filmerna.
 
 
 
   THE DARK KNIGHT RISES
 
   Filmen jag såg på bio i onsdags då! Har ju redan skrivit hur jävla bra den var! Vet inte om det är någon idé att försöka skriva handlingen, men filmen är fullsmockad av allt möjligt. Man får se nya sidor av batman, och allting känns mer modernt. Kommer ihåg de där gamla Batman-filmerna, haha, gud va dom var dåliga. Den här filmen hade lagom av allt. Just när det är ett sådant här scenario att en hel stad med flera miljoner invånare kanske kommer att dö så är det så lätt att det blir överdrivet. Men icke här!
   Har du inte sätt filmen.... Rör på dig, stick iväg till bion!
   Det enda negativa jag har att säga är att ibland hängde man inte med på vad som blev sagt. Man måste anstränga sig för att hänga med. Tycker att vissa grejer kunde ha gjorts mer lättförståeligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0