Gröna Lund

Klockan 8.30 på morgonen så gick vi och åt frukost, sen så var det dags att fixa till sig lite, packa grejer och städa. Jag tog och damsög nästan hela övre våningen! Vid 11 så åkte vi in till stan för att shoppa. Vi fick bara 3,5 timmar på oss och det är fan ingenting i rushen på drottninggatan. Det var ju packat i affärerna och man hade ingen lust att gå till provrummen eller ställa sig i kassan. På Bikbok så var det väldigt stor rea, men det var bara att jag köpte ett par shorts (som jag märkte var för små när jag kom hem) och ett linne för "2 för 99:-".
Johanna och Carro såg Kissie inne på Bikbok också, haha.

Sen så delade vi på oss. Jag och Carro skulle gå till Dinsko igen och Sara och Johanna på Cubus. Jag och Carro var riktigt stressade och gick så snabbt vi kunde tillbaka till bussen. Då sprang vi förbi en stor folkmassa och en ambulans, men vi hade inte tid att stanna och kolla vad som hade hänt. Men det roliga (eller kanske inte "roligt" direkt) var att det var Kissie som låg där och hade krampanfall. Helt sjukt.

Sedan far vi till Grönan, och jag var inte alls på något bara humör. Hade knappt hinnat någonting i affärerna och var riktigt trött. När vi var framme så hade det börjat regna, så vi gick och åt direkt på MatVraket tills det slutat regnat.



Det vart inte så många bilder från Grönan p.g.a regnet. Efter att vi hade ätit så började vi lite lätt med gungorna nere vid vattnet. Vet inte vad man kallar de? Askul iaf. Sedan blev det kvasten och Extreme. Extreme var fan hemsk, aldrig mer vill jag åka den. Mådde lite illa efter den, men det vart bättre efter ett tag. Gillar inte såna som snurrar för mycket så jag avstod från Insane trots att jag lovade Carro att åka den. Hade inte riktigt tänkt igenom det när jag lovade. Katapulten åkte jag iaf två gånger, så jävla kul var den.
Vid 6-tiden började det regna igen och då verkligen ösregnade det. Så man fick köpa varsin fin gul regnponcho, sexigt värre. Danny var på stora scen vid klockan 8, gick och tog lite bilder i början och slutet, dom för ni se sen. Jag och Johanna gick ett tag med våra mentorer, vi spelade en gång på ett chokladhjul. Brukar ofta hur tur i sånt, men nu så var det Lindas tur att vinna. En stor Marabou valde hon.

I slutet så följde jag med Sara och några andra för att åka Twister, men det var så sjuk lång kö så vi gick ur. Det var riktigt fint då på kvällen.



Bussresan hem började vid 22.10 ungefär och jag var först vaken i en och en halv timme och sen så sov jag som en stock hela vägen hem i ungefär tre timmar. Fort gick det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0