Bildbomb, Kärsögården

Kom hem klockan 3 på natten till Lördagen efter en lyckad klassresa, vi hade det bra. Gårdagen spenderades genom att slappa och redigera en massa bilder. Därför skriver jag nu idag istället.

Vi åkte från skolan klockan 6 på torsdag morgon. Bussresan var lite dryg för jag sov inte ett smack, försökte dock. Istället så kollade man lite på Solsidan och snackade. Det vart ett litet stopp på vägen också, och tur var det för att jag mådde riktigt illa p.g.a den dåliga luften i bussen.


Två bilder från bussen. Carro, Joppe och Sara på första bilden.

Det första jag tänkte när vi kom till Kärsögården var "Fan vad mycket folk!" och "Jävla myggor!". Men det var faktiskt väldigt fint där. Vårat hus låg vid vattnet och vi hade väldigt fin utsikt.


Några av klassens pöjkar, utsikten, vårat gula hus och Carro.

Där vid vid vattnet såg man ofta en massa stora båtar, mindre båtar och folk som paddlade kanot. Det var några i klassen som provade att paddla, gick väl midre bra för vissa som tippade ner i det iskalla 12-gradersvattnet.



Bakom huset, lite i skuggan så hade vi en studsmatta som vi "bara" fick hoppa en person på. Surgubben där på Kärsögården var väldigt noga med regler ska jag säga. Men jag kan inte säga att vi alltid följde dom.



Några härliga bilder på när Sara hoppade:


Vi blev verkligen gödda (stavning?) på Kärsögården. Under dagen så åt vi hamburgare klockan 12, fikade klockan 3, åt spagetti och köttfärssås klockan 5 och grillade klockan 8. Bakom huset där vi åt så fanns det en ännu större brygga som var till för alla som var där på gårn. Vi låg och stekte där vid gräset ett tag.



Nämnde högre upp att det var väldigt mycket folk här, men som tur var så lämnade dom gården vid klockan 2. Då var det nästan helt tomt på alla planer där. Man kunde ju bland annat spela basket, volleyboll och fotboll där. Vi spleade brännboll ett tag med då hade jag inte kameran med mig. Men knäppte några kort på basketplanen.


Älskar den sista bilden!

Inne i vårat stora gula hus så var det väldigt fint. Det hade tre våningar och jag, Sara och Johanna sov högst upp. kan nog lungt säga att vi hade de bästa sängarna, haha.


Vi spenderade väl inte så jättemycket tid inomhus, men jag gick iaf runt och knäppte lite bilder.

Under kvällen så grillade vi som sagt, men de flesta gick bara ut och tog en korv och gick direkt in igen. Det gjorde jag själv också. Inne i vårat rum så satt senare jag, Sara, Johanna och Gunnar och kollade på Trassel på Johannas data. Vi kollade inte klart på den, jag somnade och jag tror Johanna gjorde det också. Så det blev att borsta tänderna och lägga sig i sängen efter det. Haha, jag somnade först då ungefär kl. 23.45. Men det var nog bra det för vi skulle upp klockan 8 på morgonen sen och äta frukost.

SNART KOMMER BILDERNA FRÅN DAG TVÅ, PÅ GRÖNA LUND!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0